POP Vakuutus

Ennätysajassa markkinoille – digitaalisen läpimurron tukena

IQI vauhditti Suomen Vahinkovakuutuksen ennätysajassa markkinoille.


IQI vauhditti Suomen Vahinkovakuutuksen ennätysajassa markkinoille.

Suomen Vahinkovakuutus (SVV) perustettiin uutena vakuutusyhtiönä ruuhkaisille vakuutusmarkkinoille. Ymmärrys uuden vahinkovakuutusyhtiön tarvitsemista järjestelmistä oli markkinoilla niukkaa, etenkin kun suunnitelmissa oli panostaa ainoastaan digitaalisiin kanaviin, eikä uusia vakuutusyhtiöitä ollut perustettu viimeiseen 100 vuoteen.

Yhteistyön aloitettiin luomalla kokonaiskuva digitoitavista prosesseista, tietotarpeista ja regulaatiovaatimuksista. Kokonaisuuden kirkastamisen jälkeen IQI avusti hankintavaiheessa, jossa tarkasteltiin tarvittavia valmisratkaisuja ja niitä tukevia asiakashallinta- (CRM), taloushallinto-, integraatio- ja tietovarastoratkaisuja sekä regulaation vaatimia raportointitarpeita.

IQI johti vaativan kokonaishankkeen ja huolehti tarvittavista integraatioista eri järjestelmien välillä. Kokonaisuus valmistui ennätysajassa, reilussa kahdessa vuodessa siitä, kun suunnittelu aloitettiin.

Kaikki vahinkovakuutusyhtiön tarvitsemat toiminnot lanseerattiin samanaikaisesti. Järjestelmän skaalautuvuutta testattiin useilla miljoonilla sopimuksilla ja kyselyillä digikanavissa.

Asiakas sai kattavan vakuutusjärjestelmän tuotantoon vauhdikkaasti. POP Vakuutus vakiinnutti nimensä nopeasti vakuutusmarkkinoilla.

Projektissa asiakkaalle luotiin järjestelmäkokonaisuus, jota asiakas pystyy ylläpitämään omin voimin. Se myös mahdollistaa jatkojalostuksen kohti älykästä tiedolla johtamisen kokonaisuutta.

”IQI:n avainhenkilöt suunnittelivat ja johtivat hankkeen jämäkästi ja kustannustehokkaasti osaavien ja teknisesti taitavien ammattilaisten avulla.” 

Marko Lindfors
POP Vakuutuksen varatoimitusjohtaja

 

Make IT smart